Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

デューン Dune

[世界を救う決意]デューン [To Save the World] Dune

俺が未来世界からやって来たのは、滅びの定めから逃げてきたんじゃない。世界を救うための戦いに参加するためだ。どの時代にも悪しき神と戦う人々がいる。俺も彼らと共に戦うんだ。

I didn't come from the Future World to escape doom. I came to join the fight to save the world. In every age, there are those who fight wicked gods. I will join them.

 

f:id:mario-4649:20211001114201j:image

[時空を超えるぜ!]デューン [Through Time and Space!] Dune

この感じ!細胞の一つ一つが目覚めて、全身がゾクゾクするぜ。やっぱり俺は時空を超える運命なんだな。この力が俺を前に進ませてくれるはずだ。

I can feel it! Every cell in my body is rousing, tingling in anticipation. I knew I was destined to go through time and space. This power will push me forward.

 

[聖剣を手にして]デューン [Mystic Sword in Hand] Dune

俺に聖剣を手にする資格なんか、あるんだろうか…そんなことはどうでもいい!ラグナ神を倒すには、聖剣が必要なんだ。この剣で世界を救ってやるぜ!
I don't know if I'm qualified to hold a Mystic Sword... Eh, who cares?! I need the Mystic Sword to defeat Ragna. With this sword, I will save the world!

 

[ここが主役の見せ場だ]デューン [The Protagonist's Big Scene] Dune

忘れてもらっちゃ困るぜ。俺は主役だぞ。脇役の活躍も場を盛り上げてくれるけど、最後は主役が決めないとな。さあ、俺の出番だぜ!
Can't let you forget me. I'm the protagonist, you know. The supporting characters do their part to make things interesting, but at the end of the day, it's up to the star of the show. This is my time to shine!