Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

ダーク Dark

[暗殺者ダーク]ダーク [Killer Dark] Dark
かつてクジャラート全体を恐怖におとしいれたアサシンギルド。俺はその正統後継者だ。俺の暗殺術を逃れられるものなどおらん。国王だろうが、騎士団長だろうが、俺の命令に背けば即座に処刑だ。
I am the rightful heir to the Assassins' Guild, which once spread fear across Kjaraht. None can escape my assassin skills. Whether king or leader of knights, to disobey me is to spell your death.


[俺の記憶]ダーク [My Memories] Dark
厳しい修行の日々を覚えている。小銭をくすねては逃げ回ったのを覚えている。命乞いをする男を覚えている。そして、あの人。思い浮かべるだけで胸が苦しくなる、あの気高い姿の人は誰だ。
I remember days of rigorous training. I remember fleeing after stealing some pocket change. I also remember a man begging for his life. Oh, and that person. Whenever I think about that person, my chest aches in sorrow. Who was that noble soul?

 

[ギルドマスター]ダーク [Guild Master] Dark
邪神の手下はアサシンギルドの名前を利用しようとした。その企みは俺が潰した。俺はギルドマスター。ギルドの誇りは俺が守る。アサシンは何者にも仕えない。アサシンギルドこそが支配者なのだ。
The evil god's minions tried to operate under the name of the Assassins' Guild. I put a stop to their plans. As Guild Master, it is I who must maintain our honor. Assassins serve no one. Only the guild dominates us all.

 

[アサシンギルドの復活]ダーク [Reviving the Guild] Dark
今は俺一人だが、やがては何百というアサシンが俺の後に続く。その日、世界は恐怖に怯え、人々は一日を無事に過ごせたことをアサシンギルドに感謝するようになるだろう。
I may be alone today, but in time, hundreds of assassins will follow me. When that day comes, the world will tremble. People will thank the Assassins' Guild as they make it through another day.