Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

せんせい Sensei

[そうか いくのか]せんせい [Oh? Is It Time?] Sensei

それならば話しておこう。私は魔界塔士では、ただのスライムだった。それが秘宝伝説では「先生」だ。今後のことは私にも分からない。もし私が「かみ」になっても、私のことを忘れないでくれ。

Ok, hear me out. During The Final Fantasy Legend, I was a mere blob of slime, but in Final Fantasy Legend II, I became a "Sensei". I don't even know myself what status I will eventually achieve. Just be sure to remember me if I somehow become a god.


f:id:mario-4649:20210320122336j:image

[わたしの出番かね?]せんせい [Is It My turn?] Sensei

いよいよ私に声がかかったというわけだ。しばし教壇を離れ、世界を救う時が来たのだな。では、いってくる諸君。しばらく自習になるが、勉学を怠らないように。すぐに戻る。安心したまえ。

I have finally been called. It is time to step away from the podium to save the world. Okay, I'll be off now. Do be sure to study in my absence. Rest assured, I shall be back soon.

 

[正しい姿勢が大事]せんせい [Proper Posture Is Key!] Sensei

ファッションモデルやプリンセスを目指して特訓中、ではないぞ。常日頃から正しい姿勢を保つのが、生きていく上でも、戦いのときにも大事になるのだ。

I'm not training to be a fashion model or a princess or anything. But maintaining proper posture is good for your health and even combat.

 

[美女の血が呼んでいる]せんせい [The Blood of Beauties Beckons] Sensei

ある時はスーパースライム、またある時は学校の先生。しかしてその正体は!なんと吸血鬼ドラキュラ伯爵なのだ!今夜も美女の血が私を呼んでいる。
At times a super slime, at times a schoolteacher, yet my true identity is that of the great vampire, Count Dracula! Tonight, the blood of beauties beckons me once more!