Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

ソープ Thorpe

[聖王のかぶとがあれば]ソープ [The Matriarch's Helm] Thorpe

俺は本当にダメだ。フルブライト家で働けているのも、若のお情けだ。みんなに、あいつは使えない、役立たずだ、と言われてるのも知ってる。聖王さまは、そんな俺にかぶとをくれたんだ。

I'm really no good. It's only by the mercy of Young Master that I am able to work for the Fullbright family. I know that everyone says I'm useless. And yet, the Matriarch saw fit to grant me her helm.

 

[俺が突破する!]ソープ [I'm Breaking Through!] Thorpe
魔王殿は目の前だ。あの魔物は壁を突破すればいいだけだ。ここまで来たのは魔戦公に見えるため。ここで立ち止まってどうする!恐れるな!俺に続け!
The Archfiend Palace is in sight. All we have to do is break through that wall of demons. We've come this far for an audience with the Earthlord. Do we stop now?! No! Abandon fear! Follow me!


f:id:mario-4649:20210805095720j:image

[突撃の先鋒]ソープ [Leading the Charge] Thorpe

どんな恐ろしいアビスの魔物であろうと、俺をビビらせることは出来ないぞ。俺には聖王さまのくれたかぶとがある。俺が先鋒を務める。さあ、突撃だ!

Even the most fearsome Abyssal demons can't scare me! I have the helm the Matriarch gave me. I'll take the lead. Charge!