Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

スービエ Subier

[海は我がテリトリーだ]スービエ [The Sea Is My Domain] Subier

海は俺に任せてもらおう。手出し無用だ。

I can handle the sea myself. I do not need your interference.

 

[「海」の一文字だ!]スービエ [One Word: Sea!] Subier

俺様に筆を持たせたな。では、書いてやろう。「海」

So, you've given me a calligraphy brush. All right, I'll write one word to express my hope for the new year: Sea!

 

f:id:mario-4649:20220203191756p:plain

[怒りの一撃を受けよ!]スービエ [Feel My Rage!] Subier

この姿が何を意味するか、お前には分かるまい。いや、分からんでいい。お前などに心の内を語る意味など皆無だ。ただ渾身の怒りを込めた一撃を、お前たちに打ち込むのみ!

You do not understand what this form means. No, I do not need you to. It's pointless to tell you what is in my heart. You only need to be crushed by all my rage!

 

[深き海の力をもって]スービエ [Power of the Deep Sea] Subier

この海に積み重なる何万尋もの水の圧力が、俺の力だ。海は操るものでなく、共にあるべきものだ。海とそこにあるものすべてと一つになる。それが力になる。
The crushing pressure of tens of thousands of fathoms of water. That is my power. You are meant to be with the sea, not to exploit it. Become one with all that the sea is and it will be your strength.

 

[いよいよ俺の出番か]スービエ [Finally My Turn] Subier
待ってたぜ、と言うべきなんだろうが、本当は俺の出番なんか無い方が良かったんだ。ワグナスとの約束。それ以外に俺に大事な物なんかない。だから、出番なんか無くていいんだ。
I should say that I've been waiting for my turn, but frankly, I would've been better off without it. Nothing is as important to me as my promise to Wagnas. That's why I could have done without this.