Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

海女 Diver

[海はわたしの友達]マライア [The Sea Is My Friend] Mariah

今日も大漁。海はわたしの友達だから、いつも沢山の恵みをくれるの。心が痛まないのかって?いつか、わたしの命も海に還って、みんなの一部になる。それだけのことよ。

Another big catch today. The water is my friend, so I can always count on its grace. Do I feel guilty at all? One day, my life will return to the ocean, and I'll become a part of everything in it. This is just how things go.

 

f:id:mario-4649:20220101182314p:plain

[海の力をわたしの力に]マライア [The Sea, My Strength] Mariah

どんなに世界が荒れ果てようとも、海はわたしたちに力を与えてくれる。海は優しくて力強い。わたしも海みたいになりたい。みんなに力を与えられるそんな皇帝になりたい。
However desolate the world may be, the sea will give us strength. I want to be like it, gentle yet powerful. I want to be an Empress who gives strength to her people.

 

f:id:mario-4649:20220101174310p:plain

[制服、似合ってる?]マライア [Does This Uniform Suit Me?] Mariah

森のように茂る海藻、宝石のように輝く珊瑚…海はそこに暮らしているだけで大切なことをたくさん学べるのよ。

Seaweed thick as forests, coral sparkling like gems... You can learn plenty of important things just by living in the ocean.

 

[おはよう、ムツゴロウ]ナタリー [Mornin', Mudhoppers] Natalie

みんな、日光浴に出てきたのね。でも気を付けて。上から鳥さんたちが狙ってるわよ。危なくなったら、急いで泥の中に隠れるんだよ。私はどっちの味方もしてあげられないんだ。
Everyone came out to soak up the sun, huh? Watch out for the birds, though! If it looks dangerous, hurry up and hide in the mud. I can't be taking sides, after all.