Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

ダンターグ Dantarg

[踏み潰してくれるわ!]ダンターグ [I'll Crush You!] Dantarg

俺の前に立つつもりか。良かろう。久しぶりにやりがいのある相手だ。踏み潰してくれるわ!
You dare stand before me? Very well. It's been a long time since I've had worthy adversaries. I'll crush you!

 

[邪魔する奴は粉砕だ!]ダンターグ [Interfere and Get Crushed!] Dantarg
俺は前に立たれるのが嫌いだ。踏み潰したくなる。だから、俺の前に立つ愚か者が好きだ。存分に踏み潰し、俺の強さを証明できるからだ。今日はいい日だ。愚か者がいる。
I hate it when someone gets in my way. I want to crush them. But I love the fools who do that. I can crush them and show my power. Today is a good day. I see a fool.

 

[虫けらの分際で!]ダンターグ [Grovel, Worms!] Dantarg

おいおい、弱っちいくせに出てくるなよ。俺様に踏み潰される資格もないぞ。

Don't even bother showing yourselves, you pathetic creatures. You're not even worthy enough for me to crush beneath my feet.

 

[強い奴はいないのか!]ダンターグ [Is No One Strong Enough?!] Dantarg

戦うこと。強い奴と戦うこと。より強い奴と戦うこと。それが俺の生きがいだ。戦うのに理由はいらない。お前は強いのか?ならば俺と戦え。
Fight. Fight someone strong. Fight someone stronger. That is my purpose in life. I don't need a reason to fight. Are you strong? Fight me, then.

 

[俺は最強が好きだ]ダンターグ [I Favor the Strongest] Dantarg
最強の武器、最強の盾、そして最強の敵!俺は最強が大好きだ。なぜなら、それは俺を最強にしてくれるものだからだ。すべては俺の最強のために。
The strongest weapons, shields, and enemies! The strongest are my favorites. Why? They make ME the strongest! They all serve to make me the strongest of all!