Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

オアイーブ Orieve

[大神官の娘として]オアイーブ [As the Priest's Daughter] Orieve

時に儀式に舞い、またある時は天の言葉を聞く。それが私のつとめ。それで国と人々に平穏がもたらされるのであれば、私は満足です。でも、本当の願いはノエルのそばにいたい。ただそれだけ。

I may dance for a ceremony or listen to the decree of the heavens. Such is my duty. If it brings peace to the nation and its people, that is enough for me. But my one true wish is to be with Noel.

 

[皇帝に託す力]オアイーブ [Entrust Power to the Emperor] Orieve
七英雄が身に付けた禍々しい力。その力を引きはがすには、彼らを打ち倒すしかない。その力をバレンヌ皇帝に託す。この私の行いは何?果てしない戦いと労苦を彼らに背負わせる。私は何者?
To remove the evil power of the Seven Heroes, they must be defeated. I entrust this power to the Emperor of Varennes. What am I doing? Who am I to impose on them the strife and toil of endless battles?