Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

プルミエール Premiere

f:id:mario-4649:20210805112452j:image

[私の命を燃やす場所]プルミエール [Where I'll Spend My Days] Premiere

貴族の娘は権力争いの道具として扱われる。そんな運命が嫌で家を出た。今、こんな邪悪なアニマと向き合っているというのに、私の心は喜びに満ち溢れている。私が命を燃やす場所は、ここなのよ。

A nobleman's daughter is just a tool in his fight for power. I left because I didn't want that fate for myself. Even as I face evil Anima, my heart is filled with joy. This is where I'll spend my days.

 

[たまには羽を伸ばして]プルミエール [Time to Spread My Wings] Premiere

防具を身に着けないのって、ちょっと不安になるわね。でも、なにかしらね、この解放感は。体だけじゃない、心のヨロイも脱ぎ捨てたような。私にも羽があるのかしら。

I feel a bit uneasy without my armor. But what's this sense of freedom? It feels like I've shed armor from not just my body, but my heart as well. I feel so light, like I have wings.


f:id:mario-4649:20211214093721j:image

[武器のアニマを感じて]プルミエール [Feel the Weapon's Anima] Premiere

武器のアニマを感じて体を動かすこと。感じるままに動かせるようになるまで、毎日武器を手にすること。日々の鍛錬だけが、武器と私のアニマを強く結び付けてくれる。

Feel the weapon's Anima as I move. Hold the weapon every day until I can move it as I feel it. Only daily training will strongly connect my weapon with my Anima.

 

[アニマを捕まえて]プルミエール [Catch the Anima] Premiere

誰かさんのアニマを捕まえたイメージよ。簡単に飼い馴らせるアニマは望んでないけど、こんな風に獲物を手に入れるのは私の性に合ってるな。でも私は誰のアニマが欲しいのかな?
A image that I caught someone's Anima. I don't want like the Anima which obey to easily, I can get the prey to better suited me this like. Though, want am I get whom Anima?