Romancing SaGa En;gliSh

Beginning the another SaGa.

レオン Leon

[私がやらねば誰がやる]レオン [Who, If Not I?] Leon

バレンヌ帝国は道半ば。息子たちはまだ幼い。この私が前線に立って皆を率いていくしかないのだ。そうしなければ、兵たちは皆、去っていくだろう。

The Varennes Empire is still recovering, and my sons are too young. If I don't lead my men, they will leave me. I must stand on the front line.

 

[私は何者なのだ]レオン [Who Am I?] Leon

かつて私は息子ジェラールに存在そのものを引き継いだ。では、今ここにある私は何者だろうか。バレンヌ皇帝なのか、皇帝の抜け殻なのか。答を教えてくれ。

My son Gerard inherited my abilities... my existence itself. So who does that make me now? Am I still Emperor of Varennes? Or am I a mere shell of an emperor? Please, I need to know.

 

[皇帝の決意]レオン [An Emperor's Resolve] Leon

何としても、奴が必殺技「ソウルスティール」を放つように仕向けねばならん。私の持てる力のすべてを注いで、クジンシーを追い詰めるのだ。

Whatever it takes, I must get him to use that Soulsteal of his. I will do everything in my power to stop Kzinssie.